DIY, INTERIÉRY, RECEPTY A DALŠÍ NEZBYTNOSTI, KTERÉ PŘINESL ŽIVOT

Arabská polévka


Podle receptu Vařím málokdy, většinou mi stačí obrázek a ingredience si nějak domyslím. O to je to větší zábava, ovšem orient má svá specifika a tady jsem musela sklopit hlavu a jít si pozorně přečíst co to tam po mne chtějí, protože ještě v této kuchyni nejsem tak zběhlá .. nicméně opět jsem trošku improvizovala a podle okolí to nedopadlo špatně tak posílám dál :-)



Už předem upozorňuji na pár specifických přísad, které mít prostě musíte a v kuchyni se Vám neztratí ... a to je tahini (sezamová pasta), arabský kmín, cizrna a koriandr. Přidávám fotografii mých osvědčených:


Od určité doby nekupuji konzervy, co se týče cizrny snažím se ji vždy uvařit, ale ne vždy je čas na několika hodinové namáčení a tak mám v zásobě buď tuto z Tesca nebo ve sklenici z DM. Kmín doporučuji kupovat celý a drtit si ho v hmoždíři - zachová se mnohem více aroma. Tahini mám osvědčené od této značky, má krémovitou konzistenci a nemusí se tak složitě rozmíchávat jako jiné - tam se udělá na povrchu olejová skvrna a pod ní je ztvrdlý sezam. Pokud tuto pixlu tedy uvidíte berte všemi 10, mě ji nosí kamarádka ze speciálního obchodu kam nemá veřejnost přístup, proto Vám bohužel nemohu dát tip kde ji sehnat, ale určitě doporučuji. Bylinky mám ráda čerstvé, ale samozřejmě to nelze vždy, tak je kupuji alespoň v pro mne praktickém balení, pokud vystihnete v M&S slevy tak je to občas i levnější než v klasických potravinách.

Ingredience:

1 červená cibule
4 stroužky česneku
1 lžíce římského kmínu
1 lžíce koriandru
olivový olej
3 střední brambory
300 g cizrny
100 g zakysané smetany
1 a 1/2 lžíce tahini
150g baby špenátu
1l zeleninového vývaru
100 g drcených rajčat
1 lžíce kukuřičného škrobu

Na olivovém oleji opečeme na drobno nakrájenou cibuli a rozdrcený česnek, poté přidáme rozdrcený kmín s koriandrem, necháme rozvonět cca 1 min a zalijeme vývarem. Přidáme na kostky nakrájené brambory a vaříme do změknutí.

Mimo si připravíme cizrnu (buď ji uvaříme nebo v případě konzervované slijeme) a v misce si smícháme zakysanou smetanu s tahini a škrobem. Do polévky s hotovými bramborami přidáme cizrnu, pastu z misky, drcená rajčata a pořádně promícháme.

Závěrem přihodíme baby špenát a necháme ho lehce změknout (1-2 minuty stačí). Podáváme např. s pšeničnými placičkami naan s česnekem a sušeným koriandrem (M&S) a extra porcí smetany a drcených rajčat. 

Místo drcených rajčat se má správně použít harissa - pálivá pasta z chilli papriček, česneku, římského kmínu, koriandru, papriky a soli. Já nejsem příznivcem pálivého, tak jsem ji nahradila rajčaty, ale pokud jste na pálivé tak směle do toho, myslím že polévka bude o to lepší :-)

dobrou chuť

... FOLLOW ME ...




Share on Google Plus

About Unknown

Pořád něco studuji, předělávám, zkoumám, tvořím, vařím, .. prostě se snažím žít v lepším světě, věnovat se svým koníčkům, rodině a občas o tom napsat pár slov .. Vaše Folk

0 komentářů :

Okomentovat

Děkuji za Vaši návštěvu a případné zanechání komentářů. Komentáře jsou moderované, proto prosím o trpělivost než se objeví na místě jakém mají. Folk