DIY, INTERIÉRY, RECEPTY A DALŠÍ NEZBYTNOSTI, KTERÉ PŘINESL ŽIVOT

Za nákupy do Německa - Drážďany (Prager Strasse, Elbe Park) 18.1.2013

Po dlouhé době přišla opět řada na Německo. Nákupní seznam jsem si tvořila už měsíce, kdy nám cesta bohužel nevycházela kvůli nemocím a zkouškám. O to více jsme se s přítelem těšili na všechny ty dobroty, které si dovezeme. Potraviny v tomto článku vynechám (ale určitě je příště rozeberu), protože hodně lidí se mne ptalo na zimní slevy, cestu, obchody a pod, je jasné na co bude článek zaměřen :-)



Cesta

Jak už jsem psala v minulém článku, cesta v poklidném duchu z Prahy trvá cca 2,5 hod. Trošku předčasně jsme se radovali, že konečně jsou objížďky dálnice v ČR pryč a ušetříme čas. Bohužel trasa je prodloužena snad jen o 1-2 km (jeden dlouuhý most - za půl roku takový pokrok ...) a pak jsme opět museli na okresku a kličkovat mezi vesnicemi. Takhle sranda je v zimě celkem nepříjemná, zvlášť když napadl sníh a cesty jsou neprotažené, mokré a zledovatělé ... tedy u nás. Jen co jsme přejeli hranice, čekala na nás suchá! dálnice a v Drážďanech byly protažené i zapadlejší cesty (což se nám povedlo prověřit, když jsme cestou k Elbe Parku odbočili o ulici dříve). Pořád si říkám proč to tam jde a tady ne, ale to je na trochu jiné povídání ...


Sjezd Dresden - Südverstadt (-Zentrum), nejpohodlnější cesta k Prager Strasse. Po sjezdu z dálnice jedeme po hlavní (pro jistotu podle ukazatelů na Zentrum), až k nádraží (poznávací znamení je most před světelnou křižovatkou :-) za kterým se tato nákupní ulice nachází. Parkovat se dá přímo u nádraží za poplatek (1,60 Eur postačí na cca 4 hod), parkování zdarma je pak v nákupních centrech.

PRAGER STRASSE

Dorazili jsme krátce po 9. hodině a ulice byla příjemně prázdná. Z nakupujících zde bylo cca 80% Čechů chodících převážně po slevách ... Mapka mnou navštívených míst:


TK MAXX

Zde byl asi největší výběr zlevněného oblečení a doplňků. Pokud toužíte po krajkových šatech, topech a originálních kabelkách, tak šup sem. Ale musíte hodně hledat. O pánském oblečení můj přítel prohlásil, že dělá dědkovský efekt,je nekvalitní, nepřehledně uspořádané a odešel do StarbucksCafe. Je pravda, že až na krajkové oblečení jsem ani já nebyla oslněna a tak jako obvykle jsem zde byla na lovu spodního prádla. Nejmenší obvod tu mají od čísla 70 a největší košíček jsem tuším našla písmene H.


Přízemí je pro dámy - oblečení, doplňky, spodní prádlo, ramínka a doplňky do skříně a koupelny, v patře je pak pánské a dětské oblečení.
můj nákup: sada Lovey by Luna, podprsenka Triumph a kalhotky 6ixty8ight

KIKO make up Milano (CENTRUM GALERY)

Běžně toto obchodní centrum přecházíme, maximálně si zde kupujeme v ovocném baru misku ovoce na posilnění, protože máme pocit, že zde akorát ztrácíme čas a nikdy jsme zde nic kloudného nenašli (ze značek známých v ČR zde naleznete např. Zaru nebo Promod). Tentokrát to byl vítaný úkryt před zimou, který se přímo vybízel, když jsme odcházeli z již zmiňovaného StarbucksCafe. No a tato zacházka se vyplatila, protože jsem zde nově objevila KIKO. Momentálně zde můžete nakoupit s cca 50% slevou, čemuž se nedalo odolat :-)

obchod je přímo u jednoho z vchodů z Prager Strasse
náhled stojanů, kompletní nabídku naleznete na of.stránkách
můj nákup: štětec a tuhý lesk na rty

THE STING

Můj nejoblíbenější obchod. V době slev ráj na zemi. Letos mi ale přišly slevy ještě dost malé (tričko za 25€ je pro mne pořád drahé a barevné kalhoty či věci na zimu mám na rozdávání ... ). Přízemím jsem prošla, pokochala se a mohla odejít ... nemít sebou chlapa :-) ten totiž ve "svém" patře opět rýžoval slevy ve velkém. No trošku jsem se přiživila ... na jeho popud jsem si pořídila čupr čepici a také jsem ho nenápadně upozornila na tašku, o kterou nejspíše bude mezi námi boj :-)

pánské & dámské patro (baví mne jejich figuríny, pořád je koutkem oka pozoruji a čekám kdy se pohnou :-)
část nákupu z pánského patra 

Jídlo:

Pokud dostanete hlad, doporučuji opět Karstadt, kde si v posledním patře můžete nabrat jídlo dle libosti na váhu (7,9€), nebo kompletní chod za cca 10-15€. Jsou zde i lahůdky jako např. krevetový špíz za 2,9€ nebo jahodový pohár za 3€. S přítelem se vždy dohromady najíme do 20€. 

Další novinkou této ulice byl pro mne frooze. Škoda té velké zimy, protože chuť na vše mrazené vzala vniveč. Ale v létě jej určitě navštívíme.

ELBE PARK

Cesta

Přejezd mezi Prager Strasse a Elbe Park trvá cca 15 minut. Cest existuje několik, podstatné je dostat se za řeku a správně odbočit, s čímž i my míváme potíže:-) Jezdíme směrem na Neustad, za mostem poté doleva po Leipziger Strasse a u benzinové pumpy opět doleva. U dálnice si pak už všimnete velkého komplexu kde se nachází IKEA a ELBE PARK. Parkování je zdarma přímo před nákupním centrem. Jezdíme sem hlavně kvůli potravinám a drogerii, ale čas si najdeme i na obchůdky, kterých je zde opravdu spousta (2 patra). Tentokrát nás trošku tlačil čas, tak jsme šli jen namátkově. 


STOFF VECHSEL

Jeden z drahých a značkových obchodů. Mají zde krásné boty (pánské i dámské), které po slevě jsou k mání cca za 90-150€. Nikdy si sem neodpustím návštěvu. Ovšem z trošku pokleslejšího důvodu než je zboží. V tomto obchodě je totiž extrémně nepříjemný pán, který je naprosto znechucen jakýmkoli návštěvníkem (natož Čechem). A tak mi dělá radost ho trošku poškádlit, kouknout na boty, trička a s úsměvem mu popřát hezký den :-) ... určitě tam zajděte a mluvte česky, bude rád :-D 


JEANS LIVE

Auto uprostřed vchodu určitě nepřehlédnete. Je tu velký mix oblečení -  pochybné kvality i lepšího zboží (to je ovšem za výrazně dražší ceny než lákají cedule). Pokud Vám zbude čas a energie se v tom hrabošit ... jinak ho spíše nedoporučuji... jsou tu lepší místa :-)


COLOSSEUM

Nejvíce energie jsem určitě vyplýtvala zde. Je tu nespočet serepetiček, doplňků, bot, oblečení a vlastně vše na co si vzpomenete za příjemné slevové ceny od 1 do 20€... 

ponožky za 1€ a pohled na boty ve slevě 3-20
můj další úlovek: papuče na doma :-), konečně jsem sehnala s pevnou gumovou podrážkou, kožíšek uvnitř už byl jen příjemný bonus (k mání za stejnou cenu byly i ve verzi kozaček)

pokračování příště ....

SHRNUTÍ:

Celkově se zde dají najít 30-70% slevy. V obchodech jsou už ale připravené nové kolekce a slevové stojany jsou na ústupu. Ceny jsem očekávala podle minulého roku nižší, také jsem toho loni nakoupila mnohem více. Podle výloh bych tipovala jako hit kalhoty ve starorůžové barvě, které obzvláště Němky braly útokem.



... FOLLOW ME ...

Share on Google Plus

About Unknown

Pořád něco studuji, předělávám, zkoumám, tvořím, vařím, .. prostě se snažím žít v lepším světě, věnovat se svým koníčkům, rodině a občas o tom napsat pár slov .. Vaše Folk

3 komentářů :

  1. Drážďany mě "zklamaly" v zimě, kdy jsme tam byli na vánočních trhách a ty davy a davy lidí už nechci nikdy zažít :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Vánoční období je šílené úplně všude :-), také záleží na době ...(nejlepší je všední den) my dorazili na PS v 9.00 a podle fotek vidíš prázdné obchody (max 8 lidí v jednom obchodě, a to převážně češi), odpoledne pak přejíždíme do EP, kde je lidí kapku více, ale nikdy jsme se nemačkali. odjíždíme kolem 16. 17. hod a to je podle mne tak akorát, jednou jsme jeli v 18. hod a byl hustější provoz

      Vymazat
  2. Děkuji za typ, lokaci u hranic závidím, také bychom jezdili častěji-hlavně pro potraviny, ty jsou opravdu o něčem jiném než v ČR

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaši návštěvu a případné zanechání komentářů. Komentáře jsou moderované, proto prosím o trpělivost než se objeví na místě jakém mají. Folk