DIY, INTERIÉRY, RECEPTY A DALŠÍ NEZBYTNOSTI, KTERÉ PŘINESL ŽIVOT

Jak nezešílet z realitek



Dát do inzerátu s realitami "RK NEVOLAT" je asi tak platné jako dát před psa plátek masa a na něj cedulku: "NESMÍŠ, FUJ"! ...
Mám to štěstí i smůlu, že jsem takovýto inzerát musela podat a zavázala se, že budu vyřizovat veškeré hovory a korespondenci s tím spojené. I přesto, že jsem inzerovala na serveru přímo pro majitele a zájemce, dodala jsem pro jistotu podobně vyhrožující větu o nespolupráci s RK a čekala nápor tak max. 2-3 nejdrzejších realitních agentů denně. K mému překvapení se po několika minutách strhla malá apokalypsa, která trvá i po několika dnech (sakra kde je chyba?!). Po pár hovorech a emailů jsem rozluštila "vzorec" chování těchto agentů a rozhodla se trošku pobavit na jejich účet ...
Pokud už Vás to taky nebaví, jsou na Vás arogantní, chtějí se hádat a vy se jich chcete rychle zbavit ... tady máte přehled jejich oblíbených vět s tipy na odpovědi jak je (alespoň většinu) trošku rozhodíte...


úvodní věty:

Jsem realitní agent zastupující RK ... a rádi bychom Vám nabídli svoji spolupráci..
  • Přiznají se hned v úvodu a za nic se neskrývají ... takových je menšina. Nenechte se tímto uchlácholit, většinou nastupuje velmi arogantní a drzý přístup pokud je hned po této větě přerušíte (ale to budete hodně dobří, protože se prostě přerušit nedají ...)
Dobrý den, Jakub Vomáčka, volám ohledně inzerátu, který jsem našel na inzertním serveru ... Je ještě aktuální?
  • Dělá to dojem přímého zájemce, že? Po pár hovorech už některé poznáte podle sebevědomého výstupu (nebo spíše hlasu podvodníka? až uslyšíte pochopíte .. je to asi jako podomní prodavač parfémů a dalších zaručených výrobků) a rovnou je konfrontujete jestli jsou z RK. Pokud to nepoznáte, bude z Vás tahat informace a dlouhé minuty Vás vodit za nos ... Po přiznání je pokárejte, zda se za svou RK stydí, když ji zatajují při představení.

a následuje :

Ve Vaší lokalitě (pro autenticitu doplní vedlejší ulici) jsme právě prodali podobný byt a máme klienty, kteří stále hledají podobnou nemovitost ...
  • jakmile se oženou číslem (1-2 klienti) podivte se, že tak málo. Jejich kolega konkurent co volal před chvíli jich měl mnohem více a nabídněte jim jeho číslo ...
  • protože se tahle písnička o klientovi opakuje v různých variantách lze jim taky narovinu říci, že tohle CD už slyšíte poněkolikáté a že jako realitní makléři by měli být trošku inovativní a vymyslet si novou pohádku
Mám klienta, který projevil zájem o Váš byt a chtěli bychom se domluvit na prohlídce .... po chvíli z nich vyleze, že přijdou bez klienta byt nafotit
  • Cílem je tedy se s Vámi setkat. V lepším případě si byt nafotí a budou jej inzerovat pod svou RK. V tom horším budou na Vás vyzbrojeni dokumenty, které Vám pod různými záminkami (např. souhlas s použití fotografií) nechají podepsat a vy se pak nestačíte divit (exkluzivita, smluvní pokuty, provize jako za prodej hradu atd..)
  • V případě ,že máte fotografie na internetu, na tuto skutečnost je upozorněte a zamyslete se nahlas nad tím, že asi Vaši nabídku příliš neznají. Častou odpovědí je, že chtějí porovnat fotografie s realitou, aby nebyl klient záměrně maten a nevážil cestu marně. Pokud jim na toto odpovíte, že v tomto případě se tedy nejedná o prohlídku klientem, za autenticitu svých fotografií ručíte ale jste tedy jim ochotni byt zpřístupnit za poplatek např. za 200,- Kč, zaručuji Vám ,že na druhé straně nastane dlouhé ticho. Dodat můžete, že Vám takto zaručí, že nemrhají vaším časem a opravdu klienta mají ... (a jsou v p...asti :-))
Četl jsem, že nemáte zájem o spolupráci s RK. Já bych se Vás rád zeptal, proč tomu tak je. Máte nějaké špatné zkušenosti? (Jsme z renomované RK, máme doporučení, zaručujeme se za... bla bla bla..)
  • Pochvalte ho, inzerát pečlivě přečetl, bohužel přehlédl, že jste si nepodali inzerát na linku důvěry a tudíž nemáte zájem a ani čas se mu o čemkoliv zpovídat či vysvětlovat.

perly, které zazněly:

Volám ohledně inzerátu, který byl uveřejněný před rokem a chtěla jsem se zeptat, zda je stále i po roce aktuální a nabízím Vám naše služby.  (Po minutě kápla božskou, že na něj vlastně narazila před chvílí ale chtěla mne upozornit na situaci která může nastat, pokud nebudu mít profesionální servis ... no už jsem se lekla, že volá z budoucnosti)

Jo tohle už jste slyšela ... a když Vám nabídnu lepší podmínky? To je jedno že jste mi žádné neřekla, naše budou určitě výhodnější ...

My potřebujeme pro našeho exkluzivního klienta záruky a profesionální přístup. Kdy nám zpřístupníte byt pro nafocení? (rozkazovačný tón) Jak nezpřístupníte, my máme klienta a potřebujeme pro něj udělat fotografie.... Klienta určitě na první schůzku nevodíme, až po sepsání smlouvy o zprostředkování...

Hm tak vy už máte zájemce? A nechcete mi na ně dát kontakt?

Dobrý den, klienta cca po 5 minutách po shlédnutí Vaší inzerce nemám, stejně jako ostatní RK a tak Vám toto nebudu jak některé ostatní RK nalhávat. Také k Vám nebudu vodit svého známého kolegu jako fiktivního kupce, který si to náhodou hned po sepsání exkluzivní smlouvy rozmyslel, jak je běžná praxe v některých RK. Já Vám nabízím seriózní spolupráci bez podepisování zavazujících smluv... (tenhle úvod mne vyděsil asi nejvíce, moc upřímnosti škodí)

a to už se tu nezmiňuji o zamoření emailové schránky ...

závěr:

Vím že na druhém konci jsou jen lidi, kteří si chtějí vydělat nějakou korunu. Jde o ten přístup. Pokud mi zavolá realitní agent, který si nic nevymýšlí a je slušný, vedeme úplně normální hovor. Nejsem semetrika na telefonu, pouze mám jen jedny nervy a každý takovýto telefonát bere čas, kterého je málo .. Příště sem hodím nějaké příběhy z okolí, a snad i pochopíte, proč RK nidy chtít nebudu ..




... FOLLOW ME ...









Share on Google Plus

About Unknown

Pořád něco studuji, předělávám, zkoumám, tvořím, vařím, .. prostě se snažím žít v lepším světě, věnovat se svým koníčkům, rodině a občas o tom napsat pár slov .. Vaše Folk

1 komentářů :

  1. No tak to mě holka pobavilo, mám také úžasné zážitky, ale zaplať pánbůh už je to za mnou...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaši návštěvu a případné zanechání komentářů. Komentáře jsou moderované, proto prosím o trpělivost než se objeví na místě jakém mají. Folk