DIY, INTERIÉRY, RECEPTY A DALŠÍ NEZBYTNOSTI, KTERÉ PŘINESL ŽIVOT

Zařizuji byt - ložnice


Chci bydlet hezky a levně .. To se mi v podnájmu daří zatím tak napůl. Z minulého bytu jsem sice nábytkem zavalená nebyla, ale přecijen pár kousků jsem měla a musela je někde použít .. Vyhodit expedit, ze kterého jsem měla minule sestavený pracovní kout, jsem opravdu nehodlala .. K mé smůle jsem neměla postel, takže jsem rozbila prasátko a jela nakupovat ..

Vyjímečně jsem zavrhla bazary, postel chci prostě novou a to něco stojí.. Celkem jsem investovala opět něco přes 10 tis - nepočítám do toho již zmíněné knihovny a doplňky z minulého bytu.


Už asi 5 let jsem pokukovala po posteli s přídavným čelem .. I když co postel .. Ta je zcela obyčejná - mě zajímalo to čelo! Dvě zabudované miniknihovny, které zasunete do čela postele a nikdo nevidí vaše nezbytnosti .. Geniální .. No a taky byla geniální ta cena .. Přes 4 tis jen za čelo... Asi si dovedete představit moje nadšení, že jej vyprodávali a stálo necelou tisícovku. Čert vem, že jsem chtěla 180cm v bříze a tady byl k dispozici jen rozměr 160cm a to ještě v barvě bíle mořený dub .. Tohle byl můj sen a s barevností a rozměry se nějak popasuji ...


Bohužel se mi ztratily fotky ze skládání nábytku a následných variací v pokoji .. V archivu jsem našla už jen ustálené provizorium, které čekalo na vymalování a dekorace. Nicméně postel mi cestovala po celém pokoji a bohužel ji mám nakonec naproti oknům, protože jinde se mi prostě spalo špatně. Takže si to sice dokáži představit lépe, ložnici mám opravdu prostornou a šel by tam udělat i pracovní kout, ale nakonec jsem ráda, že tam nemám žádný rušící element v podobě práce, školy nebo televize .. 



Protože ložnice je velmi prostorná a světlá mohla jsem si dovolit jít do opravdu tmavého odstínu čokoládově-hnědé, abych prostor trochu zateplila, zmenšila a hlavně ztmavila - ráno mi sluníčko pere do oken o 106, i tak jsem si ale troufla jen na jednu zeď v tomto odstínu, ono všeho moc škodí ... Samotnou šikminu s okny jsem nechala v bílé a na boční zdi jsem dala světlejší variantu tmavého odstínu (pokud si představíte vzorník s 6 odstíny, tak mám ten nejtmavší a 2. nejsvětlejší) a jednotlivé přechody mezi barvami jsem rozbila okraji v bílé. Btw okna byla fakt zábavná, protože zde zase byla má stará známá růžová a jelikož ta mrcha se bránila seč mohla, tak mi při snaze jí zlikvidovat bílým primalexem škodolibě zůstávala na válečku i s kusy omítky ...


U postele jsem si vyhrála se šablonami, vyzkoušela jsem si všechny varianty a nakonec to vyhrály abstraktní květy. Manipulace s šablonami byla celkem snadná, jen dementuji tolik opěvované nanášení barvy houbičkou - vznikají neostré, rozmazané okraje a barva lehce zateče i tam kam nemá. Já použila plochý 3cm široký štěrec na akryl a šablony mi držela malířská páska. Jediné co bylo vyčerpávající bylo omývání a vysoušení šablony (cca 30x), protože jsem ji používala ze všech stran, aby květy navazovaly a výsledek vypadal celistvě.


S dekoracemi si pořád hraju a přesouvám je podle nálady, také pořád hledám vhodné obrazy a sošky. Jediné co je pevně dané jsou lampičky. U nich rozhodavala cena a variabilita - můžu si je natočit kam chci a mimo upevnění na zeď je lze přidělat bez vrtání i na polici, nebo použít jako osvětlení obrazů .. Což se může hodit zase v jiném bytě.


Opět jsem si neodpustila výrazný lustr a pořád pokukuji i po lampě, ale vzhledem ke zvířectvu jsem se pořád neodvážila. Úspěšně mi zlikvidovali jakékoliv pokusy o koberce a kožešiny. Lampa z bambusu by pro ně jistě byla další výzva ..


V oddělení slev jsem narazila na samostatné šuplíky - vyšli mne asi na 60kč. Na rám jsem použila jinou vložku do expeditu, pro kterou jsem již neměla využití a lehce jsem ji poupravila podle tohoto návodu na dvě "police".
Jako vázu jsem použila karafu na víno, do externího otvoru se má dávat led .. No co na to říct, jsem abstinent, takže dopadla chuděra takhle ...


Povlečení byla taková menší bojovka .. Samozřejmě ho přestali vyrábět ve chvíli kdy jsem se pro něj rozhodla a k sehnání byly už jen vystavené kusy, které jsem nakonec spárovala i díky ochotné kanarádce, která mi jela pro 1ks na černý most, zatímco já hlídala ten svůj na zličíně .. Do budoucna pokukuji i po tom hnědém, které bych chtěla zkombinovat se stávajícím, ale asi nakonec koupím nějaké barevnější.. Zase aby té hnědě nebylo už moc ..


Zatemnění oken jsem vyřešila pomocí rolety. Okna mají i žaluzie, ale ty jsou ráno k ničemu. Závěsy jsem zavrhla kvůli kocourovi - strašně rád se na nich houpe a to poslední co bych chtěla řešit je běhající naháč po střeše ..


Důvod proč kocoura tolik řeším je ten, že tahle místnost je tak trochu víc jeho než moje. V druhé polovině pokoje, kterou nevidíte má veliké škrabadlo a další hračky, které samozřejmě nejraději využívá ve 4 hodiny ráno, když spím tím nejtvrdším spánkem ... takže moje přání do budoucího bytu je jasné ... zvláštní pokoj pro kocoura :-))

Share on Google Plus

About Unknown

Pořád něco studuji, předělávám, zkoumám, tvořím, vařím, .. prostě se snažím žít v lepším světě, věnovat se svým koníčkům, rodině a občas o tom napsat pár slov .. Vaše Folk

9 komentářů :

  1. Můžu se zeptat odkud je to čelo postele ? Taky by se mi hodilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. čelo je Ikea, série Malm, ale už jej bohužel stáhli z prodeje

      Vymazat
  2. Máš to doma krásné a je vidět, že jsi o všem důkladně přemýšlela. Taky plánuju hnědé zdi- do jídelny a nemůžu se rozhoupat. A výběr lustru, který vypadá k světu a přitom nezruinuje peněženku, to je problém....

    OdpovědětVymazat
  3. Opět krásné barvy, je to moc útulné, v takové ložnici se dá nejen spát, ale i lenošit :) Ale strašně mě baví ten Váš kocourek :D Kouká mu z očí, že jak může, tak vyvede nějakou lumpárnu ;) Musí s ním být ohromná zábava :D My máme jen pejska, starší jorkšírku a ta už je takový spíš dekorační polštář :D Nejvíc ovšem dovede byt zaneřádit a zdemolovat dítě! Ta naše mrška tříletá, co není přibyté odnese, zkoušela mi i namalovat svoje vlastní umění na zeď... No proti ní je pejsek zlato a možná i ta Vaše číča ;) Elen

    OdpovědětVymazat
  4. Kocoura jste prokoukla na první dobrou :-) je to opravdu lotr, moc dobře ví, že něco nemá a nesmí a přesto vždy koumá jak to udělat, aby tu lumpárnu stihl. Pokud je dítě horší tak to se mám nač těšit, protože už takhle mi dává občas zabrat :-D, ale je to miláček, všechny průšvihy si vždycky vyžehlí, když mi dá pusinku a usne mi omotaný kolem krku. PS: po zdi mi "kreslí" taky :-))

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den, mohu se zeptat na šablony na zeď? Kde je koupím nebo jak si je vyrobím? Děkuji

    OdpovědětVymazat
  6. šablony mám z tchiba, ale lze je vyrobit - koupit měkký plast a do něho vyřezat vzor jaký potřebujete nebo omrknout specializovaná papírnictví

    OdpovědětVymazat
  7. ahoj, prosím mohla bych se zeptat kde by se dala sehnat ta karafa na víno, kterou jsi použila jako vázu? Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, karafa je ikea, bohužel mám pocit že už není v prodeji

      Vymazat

Děkuji za Vaši návštěvu a případné zanechání komentářů. Komentáře jsou moderované, proto prosím o trpělivost než se objeví na místě jakém mají. Folk