DIY, INTERIÉRY, RECEPTY A DALŠÍ NEZBYTNOSTI, KTERÉ PŘINESL ŽIVOT

Květiny v kuchyni

Léto klepe na dveře a kolem nás je mnoho květin, stromů i keřů, které můžeme využít v naší kuchyni. Dala jsem dohromady pár návodů na využití těchto květů v kuchyni. Ke svým pokusům jsem použila akátové okvětní lístky (vše ostatní je jedovaté), ale aplikovat to můžete na jakékoli jedlé květy (levandule, růže, bez,..).



Příprava:

Nejprve si nasbírejte květiny v nějakém nezávadném prostředí (daleko od silnic, továren a v případě květin rostoucích na zemi zvažte jestli je tam nechodí očůrávat pravidelně pejsci a jiná zvířátka). Doporučuji si vzít nůžky nebo nějaké kleštičky a květiny preventivně vyklepávat - i tak počítejte s tím, že si domů nějakého broučka a pavouka donesete .. V tom lepším vylezou sami, ale spíše na ně narazíte při otrhávání květů - takže nic moc zábava pro arachnofobiky :-) Já okvětní lístky ještě preventivně opláchla a nechala oschnout - ti odvážní mohou tento krok přeskočit ..

Cukr:

Vezměte si dobře utěsnitelnou dózu a tu postupně plňte vrstvou cukru a květin - já na 250g cukru použila cca 40g okvětních lístků. Dózu utěsněte a nechte cca 14 dnů odležet. Na povrchu skla se mohou oběvit kapičky - to se uvolňuje vlhkost květů - vydržte a nemýchejte. Po 14 dnech cukr i s květy prožeňte mixerem a máte perfetně ovoněný cukr použitelný do těsta nebo nápojů. 
Ps: Pokud vydržíte čekat déle měl by se cukr zcela rozpustit v sirup.

Sirup:


Na cca 200 ml lahev jsem použila: 40g květů, 200ml vroucí vody, 90g cukru a špetku kyseliny citronové. Květy spařte vařící vodou a nechte přes noc luhovat. Druhý den zceďte, přisypte cukr a lehce zahřejte aby se cukr rozpustil. Nakonec jako konzervant přidejte kyselinu citronovou (koupíte v potravinách u kypřícího prášku, želatiny atd) - pokud vám s kys. citronovou ujede ruka, vznikne vám sirup s příchutí citronu, takže opravdu opatrně. Sirup plňte až po okraj lahve, já mám pouze jednu lahev, kterou uchovávám v ledničce, ale měl by přežít i mimo ni :-) 
Používám jako ochucovadlo nápojů nebo krémů.

Vonný olej:

Dobře utěsnitelnou lahev naplňte okvětními lístky, které zalejte olejem (já použila slunečnicový) a nechte na tmavém a studeném místě pár dnů luhovat - občas zkontrolujte intenzitu vůně a až budete spokojené tak květy odendejte.

Použití vidím do vonných lamp, koupelí, ale láká mne i usmažení nějaké sladké palačinky .. No uvidím jak toto dopadne :-)

Esence:
Jediné co jsem zatím nevyzkoušela a důvod proč jsem si část květů usušila (mělo by to totiž fungovat i z nich). Opravdový koncentrát vůně a chuti získáte pokud květiny naložíte do alkoholu. Vhodná by měla být napřiklad vodka - gramáž je nepodstatná jako u oleje, květiny se zalejí alkoholem, aby byly ponořené a nechají se svému osudu cca 14 dní. 

Pokud se jako já rozhodnete pro akátové květy je nutné abyste otrhali pouze bíle okvětní lístky. Pokud necháte tmavou stopku a pestík, může vám výsledek chytit lehce nahořklou chuť. Je to ale otrocká práce .. Zhruba 200g jsem otrhávala přes 3 hodiny a i přesto, že jsem si vyčíhla den po dešti, květy při trhání oklepávala a nakonec ještě proklepala košík, tak má domácnost hlásila 4 pavouky a 20 černých broučků .. Neuvěřitelné co snesu pro kus žvance :-)) výslednou chuť bych přirovnala jako podobnou u bezových květů .. Tak štastnou ruku a ať vám to doma voní jako mě :-)

... FOLLOW ME ...

Share on Google Plus

About Unknown

Pořád něco studuji, předělávám, zkoumám, tvořím, vařím, .. prostě se snažím žít v lepším světě, věnovat se svým koníčkům, rodině a občas o tom napsat pár slov .. Vaše Folk

0 komentářů :

Okomentovat

Děkuji za Vaši návštěvu a případné zanechání komentářů. Komentáře jsou moderované, proto prosím o trpělivost než se objeví na místě jakém mají. Folk