DIY, INTERIÉRY, RECEPTY A DALŠÍ NEZBYTNOSTI, KTERÉ PŘINESL ŽIVOT

Zařizuji byt - obývák (a jak to bylo dál..)

Je to už něco přes rok, co jsem zde postovala poslední fotografie mého obývacího pokoje a jak už mé okolí ví - co se týče bydlení nemám stání a pořád bych něco měnila. No a za ten uplynulý rok jsem toho stihla hodně...





Tohle byla moje první a vaše stará známa - zelená varianta, vydržela mi skoro půl roku, pak už deky začaly vypovídat službu (zvládnout nápor mého zvěřince dá zabrat) a chtělo to menší změnu.


Protože se mi nechtělo moc investovat, vycházela jsem z polštářů, které jsem si hodlala ponechat a změnila jsem jen pár dekorací. Rázem z toho byla fialová varianta .. a ta mi vydržela cca 2 měsíce. Tahle barevná kombinace mi dala jednu zkušenost .. pokud na mne sytě růžová v interiéru působí jako červená na býka, tak sytě fialová mne docela dost brala energii a nedokážu to přesně popsat .. v pokoji  jsem se necítila vůbec dobře a docela to bylo i období hádek, takže za mne už asi tenhle odstín ne-e, tedy alespoň v jeho převaze... 



Mezitím se samozřejmě událo i pár nehod .. jako politá zeď od kafe  (děkuji miláčku) .. nebo totální zmaštění druhé sedačky kocourem. Tenhle proces praní potahů jsem bohužel opakovala už několikrát, a ač nedám na Karlstad dopustit, tak je opravdu nešťastně řešené sundávání potahů .. vlastně to nazývám velmi odlišně (a jsem ráda, že mne při tom nikdo neslyší), když musím pokaždé tuhle několik-desítek-kilo-těžkou krávu parádu položit na bok a ručně odšroubovávat nejen nohy, ale i čela a pokud se kocourovi hodně zadaří tak bohužel i sedačku od lenošky.
Paradoxně sedáky a polštáře peru méně často, jednak mám přes ně deku a dekorační polštáře a taky bych to měla sundané za pár sekund .. no a hlavně! bych to měla moc snadné .. ten můj nahatý grázlík si musí tlapky totiž čistit o opěrky nebo ještě lépe - proběhne se po zadní části opěrky, ať to mám pěkně i s posilovnou. On z toho má ohromnou prču, když ležím na zemi a snažím se povolit šroub až někde v pekle, kam se mi sotva vejde ruka .. ale jinak je to samozřejmě zlatíčko, vím totiž, že by mohlo být mnohem hůř .. skoro se to bojím napsat,aby si to ta moje bestie nepřečetla .. ale jsem mu hodně vděčná za to, že si např. drápky brousí opravdu tam kde má a já k tomu všemu nemusím řešit i kupování nových potahů :-))


Dost ale o mém malém bůžku a zpátky k obýváku .. asi i zkušeností s fialovou jsem si potřebovala od barev odpočinout .. tedy od těch výrazných a začala jsem pokukovat po béžové (v podobném duchu už mám předsíň a hnědou mám v ložnici, takže mám vyzkoušeno, že na mne tahle barva působí uklidňujícím dojmem a cítím se v ní velmi dobře). 



Posbírala jsem pár polštářků z předsíně a dekorací z ložnice a vytvořila si takový náhled nanečisto, jestli mi to bude vyhovovat .. a ono to fungovalo. Takže jsem se po dlouhé době rozhodla opět trochu více investovat. Úplně jsem změnila dekorace a poprvé jsem řešila i zimní výzdobu.





Protože jsem ale pořád nemohla natrefit na obrázky, které by mne oslovily, tak jsem si je nakonec vytvořila z deky .. respektive z jejího vzoru. Nejprve jsem si to opět vyzkoušela jak by to vypadalo a pak jsem šla stříhat ty vzory, které se mi nejvíce líbily a pokud jste postřehli, tak jsem dekou obalila i nástěnnou lampu, kterou samozřejmě od té doby nepoužívám, abych nevyhořela - v období Vánoc, kde jsem měla na každém rohu svíčky a světýlka mi to ani nechybělo.



Po Vánocích jsem se zbavila hvězdičkových povlaků a taky se stáhly mraky nad klippanem ... bylo na čase si přiznat, že tahle sedačka je super na sezení, ale my se rádi na sedačce válíme, což už jde trošku hůř a dát si na ní šlofíka je skoro nemožné .. takže šel o dům dál .. teda kéž by šel, bohužel jsem asistovala při jeho stěhování a rázem ze super sedačky byl těžkej krám, který jsem měla sto chutí po těch schodech z podkroví poslat svému osudu, už ani nevím jakým zázrakem jsme to snesli, ale šlo to mnohem hůř než když jsme ji nesli nahoru .. euforie z nového nábytku hold dělá své..


Vznikl mi tedy prázdný prostor, který čekal na další řešení .. shodli jsme se, že chceme něco na čem se dá v době nemoci přespat, abychom na sebe neprskali bacily (btw na té druhé sedačce se přespat dá, ale v případě nemoci, kdy je ten druhý vykázán z ložnice na několik dní už je to o zablokovaných zádech.. ). No jenže než tohle řešení zrealizuji, tak nehodlám na takovouhle zeď koukat. Výhoda i nevýhoda podnájmu je v tom, že nakupujete nábytek s tím, že se musí hodit i v dalším bytě nehledě na místnosti, takže jsem zase vykradla svoji předsíň (u podnožky mám stále starý červený potah, místo utrácení peněz za nový jsem ho obalila dekou za 59 Kč) a jak mile poznamenala moje drahá polovička, udělala jsem z ničeho něco .. nemá cenu mít dvě nedodělané místnosti, tak mám opět zpola zařízenou předsíň a relativně na oko funkční obývák .. tedy prozatím .. upřímně jsem zvědavá co přinese další rok .. začátek 2015 startuji takto:







Share on Google Plus

About Unknown

Pořád něco studuji, předělávám, zkoumám, tvořím, vařím, .. prostě se snažím žít v lepším světě, věnovat se svým koníčkům, rodině a občas o tom napsat pár slov .. Vaše Folk

5 komentářů :

  1. Pěkné to máte :) Baví mě to zařizování ve stylu "co dům dá a co mě jak napadne", neboli "udělej si sám" :) Praktikuju to taky tak. Teď třeba strašně toužím po kulatém stolku vedle křesla, (mám ten šedý Ikea ušák i s podnožkou) a stále jsem nemohla nic vhodného sehnat... Představuji si prostě koutek v obýváku, křeslo, kulatý stolek, na něm lampa, nějaká kytka... No našla jsem zatím alternativu na Ikea bazaru, tak už ke mě každým dnem přifrčí kulatý noční stolek z nějaké starší Ikea kolekce, je to přírodní dřevo, aby se mi hodil, tak budu natírat, ale i tak mám radost :) A jinak ohledně barev to mám taky jako Vy... Prostě všechno kupuji v barvách šedá, krémová, béžová, bílá, hnědá... Už jsem byla tázána, že nějaká barvička by se hodila, ale já prostě nemám žádnou výraznou barvu tak moc ráda, že bych se na ní dokázala dívat delší dobu :D A ty přírodní tóny mě taky nějak uklidňují, působí teple a útulně ;) Teď chystáme rekonstrukci a pak se taky pochlubím na Ikea inspiraci ;)
    Elen

    OdpovědětVymazat
  2. Já se myšlence barev ještě úplně neuzavřela, ale překvapuje mne jak to dokáže ovlivnit vnímání prostoru... asi je to i tím v čem vyrůstáme jako děti ... a já na tyhle moderní divočiny nejsem prostě zvyklá, odráží se to i v mém šatníku, nejvíce mám v oblibě světlé jemné barvy. Na Vaši rekonstrukci se těším a jsem zvědavá co provedete se stolkem, k takovýmto renovacím jsem se ještě nedostala tak ráda okukuji co s tím dokáží ostatní :-)

    OdpovědětVymazat
  3. mate to velmi krasne.....a mohla bys se vas zeptat odkud mate ty deky? dekuji za odpoved

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji :-) ... Zelená a fialová je z Ikea, ostatní jsou z kik

    OdpovědětVymazat
  5. Bavíte mě 😉
    Soňa

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaši návštěvu a případné zanechání komentářů. Komentáře jsou moderované, proto prosím o trpělivost než se objeví na místě jakém mají. Folk